Retour- en terugbetalingsvoorwaarden ERIKS Nederland
De tevredenheid van onze zakelijke klanten heeft onze hoogste prioriteit. Hoewel wij uitsluitend aan bedrijven leveren, bieden wij een betrouwbare en transparante oplossing bij retourzendingen, klachten of foutieve bestellingen.
Retour van onbeschadigde goederen
Ongebruikte, onbeschadigde en origineel verpakte artikelen uit ons standaardassortiment kunnen binnen 6 weken na levering worden geretourneerd.
Afhandeling van beschadigde of defecte goederen
Wanneer artikelen bij levering beschadigd zijn of materiaal- of fabricagefouten vertonen, beoordelen wij deze in het kader van een klacht op basis van onze garantieverplichting. Indien de klacht gegrond is, nemen wij uiteraard de kosten voor retourzending en, indien nodig, vervanging voor onze rekening
Retour- of klachtenprocedure
Retouren worden door ERIKS alleen geaccepteerd mits:
- ERIKS de retournering vooraf schriftelijk heeft goedgekeurd;
- Dit franco en met vergoeding van de handelingskosten van ERIKS, zijnde 20% van de verkoopwaarde met een minimum van € 75,- gebeurt;
- De geretourneerde goederen een minimale verkoopwaarde hebben van € 150;
- De artikelen voorraad- of standaardgoederen zijn;
- De levering niet langer dan 6 weken geleden heeft plaatsgevonden;
- De artikelen ongebruikt en onbeschadigd zijn;
- De artikelen in de originele verpakking zitten.
Juridische informatie
Onze retour- en terugbetalingsvoorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op zakelijke klanten en staan in nader detail omschreven in artikel 4 van de ERIKS Leveringsvoorwaarden.
Meer informatie
Voor specifieke vragen kunt u zich wenden tot uw contactpersoon bij ERIKS.
Wij helpen u graag verder
Know+How Hub
Blijf altijd op de hoogte met onze laatste blogs, nieuws en cases.
