Vendor Managed Inventory

Voorraadkosten minimaliseren

Wanneer u het magazijnbeheer van uw grijpvoorraad aan ERIKS overlaat, dan heeft u altijd de beschikking over de benodigde werktuigbouwkundige componenten. ERIKS ontzorgt volledig. Uw eigen administratie wordt drastisch verminderd en de voorraad wordt afgestemd op het actuele verbruik. Nooit te weinig, maar zeker ook niet teveel. ERIKS maakt voor dit voorraadbeheer gebruik van een VMI Kanban, two-bin systeem. Dit 2-bin systeem voorkomt misgrijpen. Een perfecte oplossing voor de long tail aan vele laagwaardige producten van verschillende leveranciers. Een medewerker van ERIKS registreert het verbruik over de afgelopen periode en vult deze aan op basis van vooraf gestelde aantallen. Periodiek optimaliseren wij het assortiment om in te spelen op veranderingen in behoeften om zo de voorraadkosten te minimaliseren. 

 

Wat betekent dit grijpvoorraadsysteem in de praktijk?

  • Automatische aanvulling via een bakkensysteem (two-bin/KANBAN) of met behulp van barcode scanning door ERIKS-medewerker
  • Periodieke aanvulling, afgestemd op uw behoefte
  • Bakken voorzien van etiketten met productinformatie en aantallen
  • Geen invoer van bestellingen meer
  • Inboeken, goederenontvangst en inruimen van artikelen komt te vervallen
  • Geen uitgifteregistratie noodzakelijk
  • Periodieke rapportages over verbruik
  • Verzorging van voorraadbeheer en wijzigingen in de grijpvoorraden
  • Vaste ERIKS-medewerkers zorgen voor goede communicatie

    Door een optimale magazijninrichting te realiseren met duidelijke labels vinden uw medewerkers sneller wat ze nodig hebben. Zo kunnen ze snel weer door met hun werkzaamheden, wat tijdwinst oplevert.

Voordelen VMI

  • Geen bestel- en ontvangsthandelingen
  • 100% beschikbaarheid van het juiste product
  • Voorraadwaarde verlaging betekent een lager werkkapitaal
  • Voorraden naar behoeftepatronen, geen overtollige voorraad
  • Voorraadbeheer door ERIKS
  • Voldoende voorraad aanwezig bij ERIKS om fluctuaties op te vangen
  • Eén vast aanspreekpunt

Stappenplan voor implementatie

Het belangrijkste van de implementatie van een dergelijke dienst is dat u als eindgebruiker snel de voordelen ervaart en minimaal tot geen last ondervindt van de transitie. ERIKS realiseert dit door middel van een adequate voorbereiding waarbij wij u nauw betrekken. 

 
  1. Inventarisatie van doelstellingen
  2. Bepalen van scope van assortiment en inventarisatie van locatie(s)
  3. Bepalen project management team en overlegstructuren
  4. Samenstellen en koppelen van artikelenlijst
  5. Overeenstemming bereiken over definitief ontwerp (indeling en logistiek)
  6. Oplevering van het beoogde systeem (VMI, Vending, OCI, webshop)
  7. Monitoring en evaluatie

 

 

Meer weten over Vendor Managed Inventory?

Onze specialisten op het gebied van Supply Chain Solutions adviseren u graag welke besparingen met VMI binnen uw bedrijf te realiseren zijn.  Voor een vrijblijvend adviesgesprek of quick scan kunt telefonisch contact met ons opnemen.

T +31 88 855 96 00

Of laat uw gegevens achter middels onderstaand formulier, dan neemt één van onze specialisten contact met u op.

Gerelateerde artikelen

Waarom is de STAUFF-klem groen?

Misschien heb je jezelf al eens afgevraagd:waarom de originele STAUFF klemmen eigenlijk groen zijn. ...

Nieuw Order Tracking systeem

Wil je weten wanneer bestelde artikelen worden geleverd? Volg jouw bestelling en individuele leverin...

Wij helpen u graag verder

Heeft u vragen?

Bel ons algemene nummer:
T +31 88 855 85 58

Webshop

Direct een product bestellen? Dat kan eenvoudig in onze webshop.

Know+How Hub

Blijf altijd op de hoogte met onze laatste blogs, nieuws en cases.