ERIKS Digital Services

Digital Services

Snel en efficient orderen

Het totale inkoopproces van spare parts kan tegenwoordig veel verder gedigitaliseerd worden dan dat je waarschijnlijk voor mogelijk houdt. ERIKS heeft verschillende digitale kanalen waarop je direct eenvoudig of met functioneel maatwerk geconnect kunt worden. Orderprocessen verlopen sneller, nauwkeuriger en je hebt complete inzage in de status van je offertes, orderregels en leveringen. Waar wacht je nog op? 

e-Commerce en e-business oplossingen

ERIKS biedt verschillende e-business oplossingen die je helpen om op een betrouwbare en veilige manier je bestellingen elektronisch te plaatsen.

  • 24/7 inzicht in al je orders met my ERIKS-account
  • Één op één koppeling voor het direct uitwisselen van berichten (EDI)
  • Gratis gebruik van onze ERIKS webshop (e-catalog, punch-out)
  • Samenwerking met bekende internationale platfoms en system integrators
  • Scan Service, scan de QR -code en het product staat met een paar klikken in uw winkelmandje
My ERIKS 24/7 order inzicht tablet

24/7 inzicht in je orders

Alles wat je wil weten over je bestelling. En meer.

Wie regelmatig werktuigbouwkundige componenten bestelt, herkent het: meerdere orderbevestigingen, verschillende facturen en variërende levertijden. Met een my ERIKS-account staat al deze informatie op één centrale plek. Ongeacht of je het online, per mail of via een andere (digitale) manier hebt besteld.

 

De voordelen van een my ERIKS-account

  • Inzicht in orderstatus- en historie
  • Track-en-tracecodes van alle bestellingen
  • Digitale facturen en pakbonnen
  • Gekoppelde certificaten inzien en downloaden
  • Mogelijkheid om eigen referentie te koppelen

Barcode scanning

Producten zoals bijvoorbeeld O-ringen, bouten, moeren en reinigingsproducten moeten regelmatig worden besteld en kosten steeds weer tijd om te inventariseren. Het gebruik van barcode scanning om terugkerende bestellingen in uw grijpvoorraad eenvoudig te verwerken, bespaart tijd op voorraadbeheer. Scan simpelweg de bijbehorende barcodes en de bestellijst wordt automatisch gegenereerd naar je specificaties.

Speciaal hiervoor heeft ERIKS een geïntegreerde scannertoepassing. Het voordeel van een integratie is dat prijzen en voorraadinformatie real-time kunnen worden opgehaald. Deze informatie wordt immers direct verzameld uit de achterliggende ERP-systemen van de leveranciers.

Webshop

Je kunt gebruik maken van onze webshop met ruim 900.000 artikelen voor het vinden van werktuigbouwkundige producten. Artikelspecificaties, klantgebonden prijzen en beschikbare voorraden zijn 24/7 voor je beschikbaar wanneer je een account hebt. Ook is het mogelijk om op basis van je account om een specifieke groep gebruikers slechts een deel van de webshop te tonen. Zodat bijvoorbeeld jouw medewerkers direct zelf hun veiligheidsschoenen kunnen bestellen.

De webshop wordt door ERIKS dagelijks onderhouden, van nieuwe artikelen en functionaliteiten voorzien en is bovendien aan te roepen via je eigen ERP-systeem. Intern beheer van artikelgegevens wordt overbodig en je kunt eenvoudig bestellen in je eigen my ERIKS bestelomgeving.

ePDF

ePDF is een nieuwe, zeer effectieve oplossing om het proces van orderinvoer bij ERIKS volledig te automatiseren. Dit bereiken wij door te gaan werken met een standaardindeling van je order. Zo wordt handwerk binnen jouw bedrijf vermeden en zorgen wij er voor dat jouw orders foutloos en direct na ontvangst worden verwerkt.

EDI

Elk bestelproces wordt gekenmerkt door uitwisseling van documenten van inkoop t/m factuur. Dit is zeer arbeidsintensief en foutgevoelig. ERIKS biedt de mogelijkheid om door middel van EDI oftewel Electronic Data Interchange deze uitwisseling elektronisch uit te voeren. Het biedt je financiële en operationele voordelen. 

Platformen en system integrators

ERIKS heeft samenwerkingen met een groot aantal inkoopplatforms. Koppelingen op platformen zijn inmiddels met meer weg te denken in het hedendaagse streven naar kosten- en tijdsbesparingen. Wanneer inkoopprocessen binnen uw bedrijf zijn gecentraliseerd via een platform, dan kan ERIKS daar in de regel uitstekend op inhaken.

Onze specialisten weten hoe wij gezamenlijk met je het orderproces kunnen optimaliseren.

  • SAP Ariba
  • Basware
  • Cegedim
  • Coupa
  • Direct
  • Gatewise
  • Hubwoo
  • IBM
  • Jaggaer
  • Meplato

 

  • Mercateo
  • Salo
  • SCSN
  • SupplyOn
  • Tradecloud
  • Tradeshift
  • Tungsten
  • IONGO
  • TIE Kinetix

ERIKS Scan Service

Het aanvullen van een voorraad kan een tijdrovend proces zijn wanneer alles handmatig verwerkt moet worden. Verbruik van kleine items zoals schroeven en bouten wordt vaak niet geregistreerd, waardoor regelmatig controles en handmatige bestellingen noodzakelijk zijn. Onpraktisch en tijdrovend. 

ERIKS maakt dit proces gemakkelijker en sneller met de ERIKS Scan Service, oftewel eenvoudig bestellen met je mobiel of tablet, via de nieuwe ERIKS app. Gewoon een QR-code scannen en je bestelling staat met een paar klikken in onze webshop. Dit kan heel snel voor je worden ingeregeld.

Track & Trace

Volg de bezorging van jouw pakket gemakkelijk via Track & Trace. Met deze functie kunt je 24/7 de status van jouw zending die wij via DHL versturen monitoren. Dit geldt voor zowel online bestellingen via onze webshop als voor alle andere bij ERIKS geplaatste orders. De beschikbare statussen van je zending: aangemeld, sorteren, onderweg of bezorgd. Je hebt hiermee real time inzicht in het moment dat je pakket wordt afgeleverd. 

Je vindt Track & Trace in je my ERIKS webshopaccount op shop.eriks.nl. Deze functie is alleen beschikbaar voor verzendingen via DHL.

De ERIKS app: ERIKS in je broekzak!

Nooit meer artikelnummers noteren op een notitieblokje. Nooit meer een stapel van die geeltjes op je bureau of monitor, die soms onleesbaar zijn geworden of kwijtraken.

Alle functies van de app op een rij: 

  • Scannen én direct bestellen.
    Snel en foutloos nabestellen!
  • Controleer de productspecificaties. 
    Ga ik het juiste artikel bestellen? 
  • Bekijk de orderstatus. 
    Wanneer wordt mijn bestelling geleverd? 
  • Volg je levering met Track & Trace. 
    Is mijn bestelling onderweg? 
  • Bekijk orderhistorie en bestel eenvoudig opnieuw. 
    Erg handig voor herhaalopdrachten!

Wij helpen u graag verder

Heeft u vragen?

Bel ons algemene nummer:
T +31 88 855 85 58

Webshop

Direct een product bestellen? Dat kan eenvoudig in onze webshop.

Know+How Hub

Blijf altijd op de hoogte met onze laatste blogs, nieuws en cases.