Supply Chain Solutions

Bespaar kosten in de keten

U bestelt ongetwijfeld grote aantallen werktuigbouwkundige componenten bij verschillende leveranciers. ERIKS erkent de hoeveelheid werk, de kosten en zorgen die bij het bestellen en ontvangen van componenten en artikelen behoren. Wanneer dit het artikelen met een relatief lage aanschafwaarde betreft kunnen de verwervingskosten percentueel al snel niet meer in verhouding zijn.

Efficiëncy in de keten verhoogt uw rendement

Het aanschaffen van artikelen uit ons brede assortiment kan op vele verschillende manieren. Wij geven u hierin keuzevrijheid in de merken die we bieden en de bestelwijze die u het prettigst vindt voor uw organisatie. Dit om de kosten in de keten te verlagen en de leversnelheid te vergroten.

Goed voorraadbeheer in combinatie met onze technische kennis kan voordelen hebben voor uw bedrijf. Dat gaat veel verder dan magazijnbeheer. Onze ervaren teams helpen u operationele verbeteringen in uw Supply Chain te ontdekken. Wij laten u zien hoe die wijzigingen aantoonbare kostenbesparingen en een verbeterde productiviteit realiseren. Niet eenmalig, maar als standaard service.  Ons credo is niet voor niets: Let’s make industry work better!

Leveranciersreductie verlaagt uw verwervingskosten

Geen andere speler op de markt als ERIKS kan u zo goed ondersteunen om een optimale leveranciersreductie te bereiken. Dit komt omdat wij het breedst mogelijke assortiment werktuigbouwkundige componenten aanbieden. ERIKS heeft meer dan 680.000 voorraadartikelen (stock keeping units) en verstuurt jaarlijks meer dan 5,5 miljoen zendingen aan ruim 90.000 industriële afnemers. Deze schaalgrootte levert u tal van voordelen op het gebied van logistieke efficiency, kennisoverdracht en innovatieve maatwerkoplossingen.

Samenwerking met ERIKS resulteert al snel in lagere verwervingskosten door:

  • Leveranciersbeheer vereenvoudiging
  • Ontdubbeling van artikelen en artikelnummers
  • Voorraadoptimalisatie beïnvloedt het werkkapitaal positief 
  • Inkoop wordt gemakkelijker en minder tijdrovend door vereenvoudiging van het bestelproces
  • Afname in transportkosten door consolidatie van orderregels
  • Minder verschillende zendingen bij uw goederenontvangst
  • Magazijnbeheer wint aan efficiëntie en tijd 
  • Minder digitale facturen voor uw boekhouding

Vendor Managed Inventory

Wanneer u het beheer van uw voorraden overlaat aan ERIKS heeft u altijd de beschikking over de benodigde werktuigbouwkundige componenten in uw eigen magazijn. Uw eigen administratie wordt drastisch verminderd, de beschikbaarheid is gegarandeerd en dat met de laagste voorraadkosten. De zelfsturende leveringen van vooraf gestelde aantallen of scanning door ERIKS-medewerkers maken dit mogelijk.

Voordelen VMI

  • Geen bestel- en ontvangsthandelingen
  • 100% beschikbaarheid van het juiste product
  • Voorraadwaarde verlaging betekent een lager werkkapitaal
  • Voorraden naar behoeftepatronen
  • Voorraadbeheer door ERIKS
  • Voldoende voorraad aanwezig bij ERIKS om fluctuaties op te vangen
  • Eén vast aanspreekpunt

Barcode scanning

Producten zoals bijvoorbeeld O-ringen, bouten, moeren en reinigingsproducten moeten regelmatig worden besteld en kosten steeds weer tijd om te inventariseren. Het gebruik van barcode scanning om terugkerende bestellingen in uw grijpvoorraad eenvoudig te verwerken, bespaart tijd op voorraadbeheer. Scan simpelweg de bijbehorende barcodes en de bestellijst wordt automatisch gegenereerd naar uw specificaties.

Speciaal hiervoor heeft ERIKS een geïntegreerde scannertoepassing. Het voordeel van een integratie is dat prijzen en voorraadinformatie real-time kunnen worden opgehaald. Deze informatie wordt immers direct verzameld uit de achterliggende ERP-systemen van de leveranciers.

Kanban systeem

ERIKS beheert de grijpvoorraad van werktuigbouwkundige componenten met als doel uw voorraden te reduceren. Uw MRO-items met een structurele behoefte worden opgenomen in de centrale grijpvoorraad. Door wekelijkse aanvulling op basis van het Kanban-principe is het juiste product 100% gegarandeerd op locatie beschikbaar voor assemblage en onderhoud. 

Vending machines

Wilt u een betere controle over de uitgifte van hardlopende verbruiksartikelen in uw werkplaats of productielocatie? Dan bieden de vending machines van ERIKS een uitkomst. PBM’s zoals veiligheidshandschoenen en -brillen, maar ook boren en batterijen zijn artikelen die dagelijks nodig zijn en op voorraad moeten liggen. In de juiste hoeveelheden. 

Door de vending machine en de bijbehorende software wordt de beschikbaarheid van uw assortiment optimaal en het verbruik inzichtelijk (per artikel en verbruiker). Wij bieden maatwerk vending machines afgestemd op uw verbruik, de waarde van de producten en uiteraard uw persoonlijke wensen. Omdat wij samenwerken met meerdere leveranciers zijn wij niet afhankelijk van een one-size fits all benadering.  ERIKS regelt voor u de kasten in en neemt de bevoorrading uit handen. 
 

Voordelen

  • 24/7 beschikbaarheid van uw artikelen
  • 100% controle op het verbruik
  • Automatische herbevoorrading afgestemd op uw behoefte
  • Geen invoer van bestellingen
  • Inboeken, goederenontvangst en inruimen van artikelen komt te vervallen
  • Geen FTE nodig voor uitgifte(registratie)
  • 24-7 inzicht in verbruiksgedrag; gespecificeerd per persoon en/of project per individueel SKU

 

ERIKS biedt vending machines met kluisjes, laden, carrousels en wokkels. Op basis van uw specifieke wensen en behoeften zoeken wij de meest passende oplossing. 

 

e-Commerce en e-business oplossingen

ERIKS biedt verschillende e-business oplossingen die u helpen om op een betrouwbare en veilige manier uw bestellingen elektronisch te plaatsen.

  • Één op één koppeling voor het direct uitwisselen van berichten (EDI)
  • Gratis gebruik van onze ERIKS webshop (e-catalog, punch-out)
  • Samenwerking met bekende internationale platfoms en system integrators

Webshop

U kunt gebruik maken van onze webshop met ruim 900.000 artikelen voor het vinden van werktuigbouwkundige producten. Artikelspecificaties, klantgebonden prijzen en beschikbare voorraden zijn 24/7 voor u beschikbaar wanneer u een account heeft. Ook is het mogelijk om op basis van uw account om een specifieke groep gebruikers slechts een deel van de webshop te tonen. Zodat bijvoorbeeld uw medewerkers direct zelf hun veiligheidsschoenen kunnen bestellen.

De webshop wordt door ERIKS dagelijks onderhouden, van nieuwe artikelen en functionaliteiten voorzien en is bovendien aan te roepen via uw eigen ERP-systeem. Intern beheer van artikelgegevens wordt overbodig en u kunt eenvoudig bestellen in uw eigen bestelomgeving.

ePDF

ePDF is een nieuwe, zeer effectieve oplossing om het proces van orderinvoer bij ERIKS volledig te automatiseren. Dit bereiken wij door te gaan werken met een standaardindeling van uw order. Zo wordt handwerk binnen uw bedrijf vermeden en zorgen wij er voor dat uw orders foutloos en direct na ontvangst worden verwerkt.

EDI

Elk bestelproces wordt gekenmerkt door uitwisseling van documenten van inkoop t/m factuur. Dit is zeer arbeidsintensief en foutgevoelig. ERIKS biedt de mogelijkheid om door middel van EDI oftewel Electronic Data Interchange deze uitwisseling elektronisch uit te voeren. Het biedt u financiële en operationele voordelen. 

Platformen en system integrators

ERIKS heeft samenwerkingen met een groot aantal inkoopplatforms. Koppelingen op platformen zijn inmiddels met meer weg te denken in het hedendaagse streven naar kosten- en tijdsbesparingen. Wanneer inkoopprocessen binnen uw bedrijf zijn gecentraliseerd via een platform, dan kan ERIKS daar in de regel uitstekend op inhaken.

Onze specialisten weten hoe wij gezamenlijk met u het  orderproces kunnen optimaliseren.

  • Ariba
  • Basware
  • Cegedim
  • Coupa
  • Direct
  • Hubwoo
  • IBM
  • Meplato

 

  • Mercateo
  • Salo
  • SupplyOn
  • Tradecloud
  • Tradeshift
  • Tungsten
  • IONGO
  • TIE Kinetix

Track & Trace

Volg de bezorging van uw pakket gemakkelijk via Track & Trace. Met deze functie kunt u 24/7 de status van uw zending die wij via DHL versturen monitoren. Dit geldt voor zowel online bestellingen via onze webshop als voor alle andere bij ERIKS geplaatste orders. De beschikbare statussen van uw zending: aangemeld, sorteren, onderweg of bezorgd. U heeft hiermee real time inzicht in het moment dat uw pakket wordt afgeleverd. 

U vindt Track & Trace in uw webshopaccount op shop.eriks.nl. Deze functie is alleen beschikbaar voor verzendingen via DHL.

Meer weten over Supply Chain Solutions?

Neem dan contact op met een van onze specialisten:

T +31 72 514 15 14

scs@eriks.nl

 

 

Downloads

De producten en diensten die ERIKS levert, zijn grotendeels digitaal beschikbaar. Voorbeelden hiervan zijn technische documentatie, handboeken en catalogi. Per productgroep heben wij de documentatie voor u gerangschikt. U kunt onze documentatie doorbladeren en downloaden.

Wij helpen u graag verder

Heeft u vragen?

Bel ons algemene nummer:
T +31 72 514 15 14

Webshop

Direct een product bestellen? Dat kan eenvoudig in onze webshop.

Nieuws & cases

Altijd op de hoogte met het laatste ERIKS nieuws.